intrarea soarelui in mercur retrograd

Și eu am citit Intrarea soarelui de Cecilia Stefanescu și nu mi-a plăcut defel. Punctul de plecare al cărții, suprapunerea planurilor temporale, e unul foarte bun, însă a fost dezvoltat cum nu se poate mai prost. Ideea ca Sal și Emi, protagoniștii-copii, să se întîlnească pe stradă cu Sal și Emi, protagoniștii-adulți, e una foarte bună, care cred că a fost irosită. Și e păcat. Tot încerc să îmi imaginez cum ar fi ieșit romanul dacă ar fi fost scris de un alt scriitor român contemporan. Poate de un Augustin Cupșa ori un altul. 

Totuși, în cele 360 de pagini am găsit două fragmente scrise bine, care mi-au plăcut:

Obrazul lui fusese de multe ori îngropat între sînii enormi ai prietenelor bunicii, care-l admirau și-l scuipau mereu de cîte trei ori, împotriva deochiului. "Ptiu, ptiu, ptiu, ce băiat frumos. Ia vino, să-l strîngă mama la piept." Iar el se lăsa în brațele lor, acceptîndu-le resemnat tandrețurile. Cu nasul adîncit între cei doi munți, era înconjurat din toate părțile de adierea pielii îmbătrînite și a parfumurilor cu care doamnele se stropeau sub urechi, pe gît și în decolteuri. Așadar, femeile nu simțeau atingerile băieților, ei erau niște ființe eterate care treceau pe nesimțite prin lumea femeilor cu forme pline, nu li se puteau citi nici gîndurile murdare, nici dorințele josnice. (41)
[...] acasă căpătase pentru ei un nou sens. Acasă era o vitrină din care străluceau o groază de obiecte prețioase și inutile (137) 
Atît.

P.S.: ah, pînă și coperta e atît de nepotrivită! 



Comentarii

Postări populare